|
|
|
Wysłany: 30.05.2005, 16:41:25 |
|
|
[mwl] |
Stara wyga |
 |

|
Dołączył: 24 Mar 2004 |
|
Posty: 401 |
Skąd: Zelów City Register IP: |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ostatnio znalazłem fajną gierkę w necie. A nawet dwie, bo już jest druga część.
Już tłumaczę, o co chodzi. Są to gierki flashowe, niby takie przygodówki. Chodzi w nich o to, żeby klikać wszędzie, na różnych przedmiotach. Te akurat odróżnia od innych fakt, że zła kolejność klikania może nam uniemożliwić przejście gry do końca.
W hapland chodzi o to, żeby zapalić dwa lampiony umieszczone po brzegach tego wielkiego koła. Zapalają się one w momencie, gdy któryś ludzik wejdzie do drzwi... Ale się rozpędziłem, nic więcej nie powiem, bo popsułbym zabawę! ;)
Ja się sporo namęczyłem, zanim ukończyłem dwie części haplandów. Nie powiem, bo było bardzo trudno, szczególnie w części drugiej. Najgorsze są zadania zręcznościowe, w których uruchomiona jedna 'czynność' musi być szybko potwierdzona uruchomieniem następnej. Sami zresztą zobaczycie, o co mi chodzi. Dodam tylko, że takich zadań na szczęście nie ma dużo.
Jak ktoś nie będzie sobie radził, to mogę minimalnie pomóc, dać jakąś wskazówkę, może później napiszę opis, jak przejść obie gierki... ;)
Hapland 1:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/hapland.php
Hapland 2:
http://www.killsometime.com/games/game.asp?Game=Hapland-2 |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Wysłany: 03.06.2005, 20:21:21 |
|
|
[mwl] |
Stara wyga |
 |

|
Dołączył: 24 Mar 2004 |
|
Posty: 401 |
Skąd: Zelów City Register IP: |
|
|
|
 |
 |
 |
|
"HAPLAND 1"
1. Otwórz szary właz (jest nad żółtą strzałką).
2. Wciśnij na tą żółtą strzałkę - wyszedł z niej ludzik, który podszedł do 'armaty'.
3. Kliknij na tego ludzika, pociągnie on wtedy za wajchę, która wystrzeli z działa.
4. W lewym rogu jest mały domek. Kliknij na jego okno, następnie zmień kierunek czerwonej strzałki na prawo.
5. Ustaw lufę armaty na dzwon, po czym kliknij na ludzika - kula uderzyła w dzwon, a przy domku otworzyły się drzwi.
6. Ustaw z powrotem lufę armaty na niższy poziom. Będziesz teraz musiał się wykazać refleksem - kliknij na ludzika i jak już wystrzelony granat będzie w powietrzu, to szybko kliknij na deskę, która leży nad przepaścią (przewróciłeś ją pierwszym strzałem z armaty). Pozwoli to zniszczyć granat bez szkody dal otoczenia.
7. Powtórz to samo z drugim granatem.
8. Teraz nie zmieniając położenia lufy (w dole) wystrzel kolejne coś (klucz, karta?). Pozwoliło to otworzyć drzwi ludzikowi w dole.
9. Kolejny raz spróbuj wystrzelić tym razem z pustej armaty. Zostanie ona załadowana ludzikiem. Wciśnij więc żółtą strzałkę po kolejnego.
10. Tu znowu kolejne zadanie na refleks. Ustaw lufę armaty do góry. Pociągnij za wajchę, gdy ludzik będzie się już zbliżał do tej wielkiej strzały koło dzwonu, to kliknij na nią. Ruszy się ona lekko w dół, co pozwoli przeżyć wystrzelonemu ludzikowi.
11. Kliknij na ludzika pod dzwonem, przesunie on go nad strzałę - katapultę.
12. Trzykrotnie kliknij na dzwon. Urywając się, spadnie na katapultę, która wyrzuci papierek. Ten zniszczy minę.
13. Kliknij na drzwiach domku w rogu (tego z czerwoną strzałką). Wyjdzie z niego kolejny ludzik. Pierwszy lampion zapalony.
14. Znów zadanie zręcznościowe - kliknij na ludzika na dole. Zacznie on iść w kierunku drzwi, ale ze skrzynki wyskoczy takie coś. Gdy cudo ze skrzynki dotknie ziemi, szybko kliknij na okno (to pod armatą). Pomoże to ci dotrzeć do drzwi.
THE END
-------------------------------------------------
"HAPLAND 2"
1. Otwórz właz na dachu - jest po prawo od znaku.
2. Naciśnij na znak. Zmieni się on na strzałkę w prawo.
3. Teraz naciśnij na małą żółto strzałkę pod znakiem. Ruszy to ludzika, który spadnie z dachu.
4. Kliknij znów na znak, aby zmienił się na taki, jak był na początku - z czerwonym punktem.
5. Teraz zadanie na refleks. Kliknij na skrzynkę z żółtą naklejką po prawej stronie ludzika. Wyleci z niej granat. Ludzik go podniesie. W momencie, gdzy nad głową lidzika wyświetli się wykrzyknik, kliknij na żółtą strzałkę pod znakiem. Zdmuchnie ona granat w kierunku domku, następnie zniszczy w nim drzwi.
6. Kliknij trzy razy na różową deskę leżącą na pudełku z żółtą naklejką. Zsunie się ona na dół.
7. Kliknij na ludzika, pójdzie on do domku, w którym wysadziłeś drzwi.
8. Przenosimy obszar działań na samą górę. Siedzi tam czarny ptak. Wciśnij włącznik do lampy (ten z małą czerwoną kropką, przy samym brzegu, nad drzwiami). Zapaliło to lampę.
9. Wciśnij na lampę, przekręci się ona w bok oświetlająć 3 kule.
10. Znów zadanie na refleks, ale nie takie trudne. Naciśnij na ptaka, ten zabierze jedną kulę i zacznie lecieć w kierunku domku. Gdy się będzie zbliżał do pierwszej chmury, kiknij na niej. Zielony dym sprawi, że ptak wypuści kulę, ta spadnie na wystające z ziemi druty. Zwarcie wysadzi je w powietrze.
11. Gdy ptak wróci na swoje miejsce, kliknij na nim ponownie. Tym razem kliknij na drugą chmurę - kula spadnie na katapultę.
12. Przenosimy się pod ziemię. Są tam takie same włączniki, jak ten, którym zapaliłeś lampkę przy ptaku. Włącz ten przy kole z dwoma strzałkami.
13. Wciśnij strzałkę w prawo przy tym zapalonym kółku. Zacznie się ono obracać.
14. Teraz kliknij na schody przy skrzynce z żółta naklejką. Przesuną się w prawo.
15. Wciśnij dzwonek na domku po prawej stronie. Wyjdzie ludzik, wejdzie on po schodach na dach.
16. Naciśnij jeden raz na pierwszą chmurę.
17. Zadanie na refleks. Po raz trzeci już naciśnij na pierwszą chmurę. Wybuchnie i zacznie z niej lecieć ognisty deszcz. Kliknij szybko na ludzika stojącego przy katapulcie. Kula przelatując przez ogień podpali się. Lecąc dalej, spali wiszącą flagę, wleci do budynku i zdetonuje minę.
18. W tym budynku kliknij na ludzika, który stoi na samej górze. Spadnie on niżej.
19. Teraz kolejne zadanie na refleks. Dosyć trudne, bo trzeba aż dwa razy wykazać się szybkością. Kliknij na na właz. Znajduje się on na samej górze budynku, pod lampą przy ptaku. Wyskoczy z niego ludzik, którego będzie męczyła mucha. Gdy mucha będzie koło głowy ludzika, naciśnij na wentylator w ścianie (znajduje się między dwoma ludzikami, trochę ponad ich głowami). Mucha przeleci na drugą stronę i zacznie dokuczać drugiemu ludzikowi. Wtedy szybko kliknij na ludzika stojącego niżej, niedaleko wędkarza. Przejdzie on na drugą stronę do wajchy.
20. Kliknij na ludzika, który wyskoczył przed chwilą z włazu. Skoczy on na dół.
21. Teraz kliknij na ludzika, który aktualnie znajduje się na samej górze (jest po lewo od wiszącej skrzynki). Pociągnie on za wajchę, spadnie wtedy skrzynia, a z niej wyskoczy ryba.
22. Musisz znaleźć taką szarą strzałkę w lewo. Jest ona pod ludzikiem na samym dole. Wciśnij ją, aby przekręciła się w prawo.
23. Uruchom silniki klikając na ludzika na samym dole. Woda zacznie płynąć w prawo.
24. Teraz ludzikiem obok leżącej ryby pociągnij za wajchę. Ryba spadnie do wody, prąd sprawi, że trafi na haczyk.
25. Wyłącz silniki ludzikiem na samym dole.
26. Kliknij na wędkarza. Zje on rybę i wskoczy na samą górę. Kliknij na niego ponownie, wejdzie wtedy do drzwi zapalając pierwszy lampion.
27. Przenosimy się ponownie na dach po środku. Ustaw znak w ten sposób, żeby wyświetlał strzałkę w prawo. Następnie wciśnij żółtą strzałkę pod znakiem. Ludzik zejdzie z dachu i pójdzie do domku.
28. Otwórz okno w domku. Potwór w kształcie oka spadnie na dół.
29. Włącz silniki ludzikiem, aby woda zaczęła płynąć w prawo.
30. Kliknij na duże oko. Zje ono skrzynkę z żółtą naklejką i wskoczy do wody. Prąd sprawi, że oko zdetonuje minę. Wyłącz silniki.
31. Zmień kierunek kręcącego się pod ziemią kółka klikając na niebieską strzałkę w lewo.
32. Kliknij na schody obok domku - przesuną się one do drugiej skrzyni.
33. Kolejne zadanie na refleks. Naciśnij na dzwonek w domku, żeby wyszedł ludzik. Zacznie on zmierzać w kierunku schodów. Gdy tylko zacznie wchodzić na tą skrzynię, kliknij na niej. Otworzy się i zabierze ludzika do środka. Wyjedzie on w samochodzie. Gdy zacznie wjeżdżać do wody, naciśnij na przegrodę w wodzie, która stoi na drodze samochodu. Ludzik złapie się schodów, następnie wejdzie do drzwi zapalając drugi lampion.
34. Musisz jeszcze tylko kliknąć na włączniki pod ziemią - te, na których zapalił się ogień.
THE END |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
| |